ارائه گزینه های درمانی امیدوار کننده با تکنیک های جدید برای یافتن ژن درمانی

ارائه گزینه های درمانی امیدوار کننده با تکنیک های جدید برای یافتن ژن درمانی

انتظار می رود که تا سال 2024 بازار جهانی ژن درمانی به 13 میلیارد دلار برسد زیرا گزینه های درمانی جدید برای سرطان ها و سایر بیماری ها را هدف قرار می دهد.

اکنون، تیمی از دانشمندان دانشگاه Purdu و سایر موسسات تحقیقاتی در سراسر جهان با هدف شناسایی فناوری های ثبت شده در زمینه ی ژن درمانی گرد هم آمده اند. آن ها به طور خاص روی روش های غیرویروسی متمرکز شده اند، که از ترکیبات مصنوعی یا طبیعی یا نیروهای فیزیکی استفاده می کنند تا موادی را که معمولاً کمتر از همتایان ویروسی خود سمی هستند، وارد مراحل درمانی کنند.

دکتر Marxa Figueiredo، استادیار علوم پزشکی پایه در کالج دامپزشکی Purdu، می گوید:« امکان استفاده از حامل های غیر ویروسی برای ژن درمانی یکی از جالب ترین و جذاب ترین زمینه های تحقیقاتی ژن درمانی است؛ این یک روش خلاقانه برای شناسایی مسیرهای تکنولوژیک مورد استفاده دانشگاه ها و شرکت ها در سراسر جهان و کشف روندهای جدید در بخش های مختلف ژن درمانی است.»

دانشمندان از داده های کلان، ثبت و داده کاوی بالینی برای شناسایی روندهای فن آورانه در زمینه ژن درمانی استفاده کردند. آن ها پیش بینی می کنند که بررسی هایشان به جهت دهی پیشرفت های آینده در ژن درمانی کمک کند.

این کار محققان را از سراسر جهان برای تلاش مشترک در استفاده از پایگاه های داده و روش های جدید برای درک بهتر روند ژن درمانی با حامل های غیر ویروسی گرد هم آورده است. Dimas Covas، هماهنگ کننده مرکز درمان های مبتنی بر سلول، وابسته به دانشگاه São Paulo در برزیل، تجربه گسترده خود را در سلول درمانی و Aglaia Athanassiadou، Virginia Picanço-Castro و Figueiredo هم تجربیاتشان را در زمینه حامل های غیرویروسی مورد استفاده در ژن درمانی به اشتراک گذاشتند. Cristiano Pereira و Geciane Porto تخصص خود را در زمینه اقتصاد و مدیریت تجارت وارد تحقیقات کردند. هر کمک برای دستیابی به روشی جدید برای شناسایی روندهای تکنولوژیک در این زمینه، بنیادی بود.

Figueiredo می گوید:«این کار، محققان رشته های بسیار متنوعی را گرد هم آورد تا دیدگاه متفاوتی از ژن درمانی ایجاد و ارائه کنند. گروه های ما به صورت جداگانه یا با همکاری یکدیگر برای تولید و ثبت حامل های جدید فعالیت می کنند تا به به نیازهای این زمینه در حال ظهور ژن درمانی غیر ویروسی پاسخ دهند.»

 

منتشر شده در:

7 فوریه 2020 www.sciencedaily.com