مدل سازی دقیق تر پروتئین با استفاده از نرم افزارهای جدید

مدل سازی دقیق تر پروتئین با استفاده از نرم افزارهای جدید

اگر دانشمندان بتوانند با هدف قرار دادن بهتر مکان­های خاص روی پروتئین­های موجود در بدن، داروهای مؤثرتری برای درمان انواع سرطان و سایر بیماری­ها ایجاد کنند، چه می­شود؟

این سؤالی است که محققان در آزمایشگاه Carol Post دانشگاه Purdue نرم­افزاری به نام NmrLineGuru در صدد پاسخ به آن هستند.

Chao Feng محققی که در هدایت این تیم تحقیقاتی نقش داشته است می­گوید: «ما نرم­افزارهایی را برای شبیه­سازی و تحلیل آنالوگ خطی با استفاده از رزونانس مغناطیسی 1D سریع هسته­ای با مدل­های اتصال تعادل چند مرحله­ای ایجاد کردیم. این محققان و دانشمندان را قادر می سازد تا اطلاعات دقیق­تری در مورد پروتئین­هایی که با بیماری­های جدی در ارتباط هستند را برای کمک به فرایند کشف دارو مطالعه کنند.»

پروتئین­ها با تحریک مولکول­های مسئول رشد تومور در ایجاد سرطان در بدن نقش اساسی دارند. این نرم­افزار می­تواند به محققان کمک کند تا به سرعت از طریق مدل­­های شبیه­سازی شده، چگونگی اتصال پروتئین­های خاص با سایر مولکول­های بدن را درک کنند. کار این محققان ناشی از درک عمیق از نیاز در زمینه کشف دارو برای راه حل­های بهتر و سریعتر برای درک عملکردهای بیولوژیکی پروتئین­ها و مولکول ها در بدن است.

در نرم افزار Purdue از متداول­ترین مدل­های اتصال دو، سه و چهار حالتی استفاده می­شود که در صنعت کشف دارو برای مطالعه برهم کنش­های بین پروتئین­های درگیر در یک بیماری و مولکول­هایی که به آن­ها اتصال دارند­، پشتیبانی می­کند. این نرم­افزار اطلاعات ارسال شده توسط کاربر را در بر می­گیرد وبا استفاده از آن­ها مدل خاصی را در مورد فعل و انفعالات پروتئین ایجاد می­کند.

منتشر شده در: 11 دسامبر 2019 www.news-medical.net