استفاده از سویا برای بهبود بیماران مبتلا به سرطان استخوان پس از عمل جراحی

استفاده از سویا برای بهبود بیماران مبتلا به سرطان استخوان پس از عمل جراحی

محققان در سال های اخیر فواید قابل توجه لوبیا سویا برای سلامتی را اثبات کرده و مصرف آن را با کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی، چاقی، سرطان و بهبود سلامت استخوان مرتبط دانسته اند.

اکنون، محققان WSU امیدوارند که از مزایای این حبوبات محبوب برای بهبود درمان سرطان استخوان بعد از عمل استفاده کنند. تحقیقات این تیم نشان داد که انتشار آهسته ترکیبات شیمیایی مبتنی بر سویا از یک داربست استخوان مانند ( تولید شده با چاپ سه بعدی) منجر به کاهش التهاب استخوان، کاهش سلول های سرطانی و ایجاد سلول های سالم می شود.

استئوسارکوما یک بیماری نادر است که اغلب در کودکان و نوجوانان رخ می دهد. با وجود پیشرفت های پزشکی، بیماران مبتلا به استئوسارکوم و سرطان متاستاتیک استخوان میزان عود بالایی را تجربه می کنند و استئوسارکوم دومین سرطان کشنده در کودکان است.

درمان شامل جراحی برای برداشتن تومور و همچنین شیمی درمانی قبل و بعد از عمل است. مناطق وسیعی از استخوان نیاز به برداشتن و ترمیم دارند و بیماران در هنگام بازسازی استخوان اغلب مقدار قابل توجهی التهاب را تجربه می کنند که باعث کند شدن بهبود می شود. دوزهای بالای شیمی درمانی قبل و بعد از جراحی نیز می تواند عوارض جانبی مضر داشته باشد.

محققان مایلند گزینه های درمانی ملایم تری را ایجاد کنند، به خصوص پس از جراحی هنگامی که بیماران ضمن دریافت داروهای تهاجمی در تلاشند تا از آسیب استخوان بهبود یابند. این تیم در حال مطالعه مهندسی بافت استخوان به عنوان یک استراتژی جایگزین برای ترمیم استخوان، با استفاده از اصول علم مواد و تکنیک های پیشرفته ساخت برای تولید دستگاه های زیست پزشکی موثر بوده است.

به عنوان بخشی از این مطالعه، محققان با استفاده از پرینت سه بعدی داربست های مخصوص استخوان مانند بیمار را شامل سه ترکیب سویا ایجاد کردند کردند و سپس ترکیبات را به آرامی در نمونه های حاوی سلول های سرطان استخوان و همچنین سلول های سالم استخوانی آزاد کردند. دانه های سویا حاوی ایزوفلاون ها، استروژن های گیاهی هستند. نشان داده شده این ترکیب بدون اینکه برای سلول های طبیعی سمی باشد مانع رشد سلول های سرطانی در بسیاری از انواع سرطان می شود. همچنین اثبات شده است که ایزوفلاون سلامت استخوان را بهبود می بخشد و احتمالاً از پوکی استخوان جلوگیری می کند.

یکی از ترکیبات سویا پس از 11 روز باعث کاهش 90 درصدی زیست پذیری سلول سرطانی استخوان در نمونه های آن ها شد. در همین حال، دو ترکیب سویا دیگر رشد سلول های سالم استخوانی را به طور قابل توجهی بهبود بخشید. علاوه بر این، استفاده از ترکیبات سویا در مدل های حیوانی التهاب را کاهش می دهد، که می تواند برای سلامت استخوان و همچنین بهبود کلی مفید باشد.

این نتایج درک ما را در ارائه رویکردهای درمانی در استفاده از پیوندهای استخوان مصنوعی به عنوان وسیله حمل دارو افزایش می دهد. اما مطالعات طولانی تر و دقیق تر بر روی حیوانات و همچنین سایر سلول های بدخیم مورد نیاز است.

منتشر شده در:

15 سپتامبر 2020 https://www.news-medical.net